Druk, maar góéd druk

zaterdag 8 oktober

Vaste lezers zal het zijn opgevallen: het blijft hier af en toe tamelijk lang stil. Deze afgelopen week weer. Soms is dat een teken dat het minder met me gaat. Momenteel niet, het gaat eigenlijk uitstékend. Ik heb het alleen erg druk, daarom gaat het zo uitstekend. Weinig tijd om  te bloggen echter, omdat ik elders bezig ben met soortgelijk-gemotiveerde activiteiten overigend. Zoals….

In augustus , tot een eind in september, hielp ik mee met het maken van de krant “De Crisis Voorbij”, een co-productie van Klasse! en de Vrije Bond. Het is een publicatie naar aanleiding van Prinsjesdag en het bezuinigngsbeleid, met achtergrondstukken en een enkele reportage. In tal van steden is het ding de dag nar prinsjesdag bij stations uitgedeeld, de oplaag was 20.000 exemplaren. Ven de 500 exemplaren die ik in Tilburg heb helpen verspreiden, is inmiddels het overgrote deel de deur uit, deels op die dag rond het station, deels erna via-via en her en der. Ik heb er nog enkele tientallen liggen. Nog wel…

Nadat ik daar een klein beetje van was bijgekomen rolde ik vorige week halsoverkop in iets anders. Occupy Den Haag trok digitaal mijn aandacht, voor ik het goed en wel door had, bood ik aan om te helpen, en van het één kwam het ander. Dus daar stop ik momenteel flink wat tijd in. Zij aan zij met Occupy Amsterdam proberen we  het Occupy-gebeuren zoals dat in de VS om zich heen grijpt, ook in Nederland nu eens flink van de grond te trekken. Vandaar dat ik daar graag flink wat energie in stop, zelfs als dat betekent dat dit weblog wat rustiger blijft dan anders. O ja, komen he? Op 15 oktober, Den Haag, Binnenhof, 12 uur. Of als je voor Amsterdam gaat: Beursplein, 12 uur, zelfde 15 oktober.

Intussen is er ook in het Tilburgse zelf werk aan de winkel. Er wordt, door de de Anti Racisme Groep (ARG) Tilburg en de Tilburgse Anarcho Sociëteit (TAS), gewekt aan een herdenkings-/informatieavond  vanwege de Kristallnacht, op 9 november. Dan is het 73 jaar geleden dat nazi’s in Duitsland synagoges in de brand staken en op groteschaal joden oppakten, molesteerden en vermoorden, ineen  voorbode van wat nog te gebeuren stond. Al eerder heeft de TAS een andere activiteit waar ik ook bij betrokken ben: Vrije Letters, op 16 oktober.

En het blijven redelijk drukke tijden, want de week na de aftrap van Occupy op 15 oktober ben ik een paar keer op pad. Zo hou ik twee keer een praatje op een informatieve avond van Doorbraak. Het onderwerp wordt – zoals al eerder in het jaar – de opstandigheid in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Op donderdag 20 oktober ben ik in Leiden, op vrijdag 21 oktober in Deventer. Ongetwijfeld binnenkort op de website van Doorbraak méér hierover…

Blijf intussen af en toe hier kijken, lieve mensen. Het ligt namelijk wel in de bedoeling om hier af en toe ook weer wat te schrijven 🙂

opm. zondag 5.27: fout in datum verbeterd, zie comments hieronder…

4 Responses to Druk, maar góéd druk

  1. Eric schreef:

    Donderdag 20 oktober moet dat natuurlijk zijn, in Leiden…

  2. peterstorm schreef:

    lol ja, excuus, ff verbeteren 🙂

  3. Tycho schreef:

    Klinkt goed Peter!
    Ik dacht ik kom je wel tegen, al occupiend, maar ik ga naar Brussel. Dus ik volg je avonturen viavia en digitaal. Keep op the good work!

  4. Marco schreef:

    Goed werk, klasse!

    En ik ben er op 15 oktober bij; In Amsterdam.

Geef een reactie

